Sunday, March 15, 2009

SeLaMaT HaRi LaHiR AbAh..150309...

abah.....u r the best dad in the world!!!!



“ Selamat Hari Lahir abah...moge dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki serta diberi kesejahteraan dunia akhirat..doakan kejayaan Nuhaa...”


Abah cakap...
~ “Terima kasih, dengar nasihat abah agar berjaya dalam hidup yang penuh mencabar ini. TK...”~

Hari ni hari ulang tahun abah yg ke 54...da setengah abad umur abah....apepon aku bersyukur kerana abah masih dipanjang kan umur dan diberi kesihatan yang sempurna setakat ni....mcm biase setiap kali hari lahir abah aku akan wish...tp biase nye aku akan bg mesej je..sbb aku ni jenis malu kalo nk ckp on phone atau pon face to face....dr dulu mmg cmtu...tp mmg tu la perangai aku....aku xpandai nk pamer kan kat org yg aku sayang...ntah...aku pon xtau..same gak ngn mak aku....cume nye yg penting setiap kali b4 aku balik ke upsi ni aku akan cium tgn mak n abah dan peluk diorang...biase la tu kan. Setiap anak akan wat cmtu...tp utk aku meluahkan kate2 yg aku sayang ke...rindu ke...even nk wish besday skali pon kat diorg...tu bende yg paling payah aku nk wat....huhu...tp apepon yg penting aku da wish gak....walupon pakai mesej...
menjalankan amanah yg dipertanggungjawabkan.....


Abah....aku bangga dpt abah mcm die....kalo bole aku pon nk husband aku mcm abah...walaupon hundred % tak tp....sikit sebanyak yg mcm abah...huhu....abah idola ku....dr kecik sampai besa aku sgt rapat ngn abah...banyak bende yg aku kongsikan ngn abah....lebih2 lg bile cerita pasal hal2 politik, hal ehwal semase....hal2 sekolah ke....(agk skema tp tu la abah aku)..huhu...dan lg satu abah slalu bg panduan cmne nk jd cikgu yg baik...dr situ la aku belaja sikit2 pengalaman yg pernah abah lalui....sesungguhnya aku insyaAllah akan menjejak langkah abah aku.....sampai kan ad satu ms tu mak slalu ckp..~ye la anak abah...~....mak aku jeles....huhu....bkn nye aku pinggirkan mak...syurga dibawah telapak kaki ibu....dlm islam pon ad kate..kalo ant mak ngn abah paggil...jawablah pggln mak dulu...mintak maap mak....hehe..

Kalo waktu cuti..petang2 aku mst ikot abah g kebun....dr jauh sayu hati aku bile tgk abah wat keje2 berat....nk wat cmne..mmg itu hobi die...pantang ad ms lapang..mst wat keje kat kebun...bile tgk keringat yg mengalir...tibe2 aku jd sedih..sbb memikirkan pengorbanan yg terpaksa abah lakukan utk besa kan aku dan adik2 yg lain....utk tggung keluarge aku....rsnye xterbalas sume jase abah selame ni....abah slalu pesan....abah xda harta kekayaan, tanah nk bg kat nuhaa, ijat ngn nadiah.....dgn ilmu tu je la kite leh ubah kehidupan kite akan dtg....sbb tu abah nk nuhaa ijat ngn nadiah belaja rajin2...blaja sungguh2..kalo bole jd lebih dr ape yg abah jadi sekarang.....aku ingt pesan abah tu sampai bile2.....hanye dgn ilmu kite akan bisa ubah idop kite pd ms akan dtg....bukan mengharap kekayaan yg abah ngn mak miliki sekarang..mgkin aku bole bangga kalo mak abah aku kaye....tp aku kene ingat tu bukan lah harta aku yg mutlak....harta aku adalah ilmu yg aku miliki skrg utk aku jadikan bekalan pada masa akan dtg....


kat sini lah abah menghabiskan masa lapang nye....setiap keringat terpaksa dialirkan demi mencari sesuap nasi...

Kalau nk diikotkan cerita pasal abah mmg xpenah abes....kalo nk dikire setiap titik peluh yang mengalir pada jasad abah ketika besakan aku.....mmg aku rs xternilai harga nye dgn wang ringgit...sesungguhnya..pengorbanan abah mmg terlalu tinggi nilainya....sebelum abah hilang dr pandangan aku buat selama-lamanye....aku akan cube berusaha buat yg terbaik utk abah....aku akan balas segala jasa dan pengorbanan abah selama ni...mugkin nilai nye xsama.....tp sekurang2 nye aku berusaha utk membahagiakan idop abah....kalo tanye abah....abah xmintak banyak..cume abah nk sume anak2 abah idop bahagia dunia akhrt bile abah xda nanti....jadi org yg berguna pada bangsa, agama dan negara.....
Tu lah pesan abah....abah...antara insan yg paling aku kagumi di dunia ni....

i'm wif u.....

Kawan2..teman2...shabat2....
Selagi bapa kita masih ad di dunia ni....kite masih belum terlambat utk balas jasa dan pengobanan mereka....bukan bermakna yg sudah kehilangan bapa itu mereka terlambat.....sedekahkan lah sekalung Al-Fatihah kepadanya...mudah-mudahan rohnya sentiasa dicucuri rahmat....anak yg soleh dan solehah lah yg akan membahagiakannya di sana.....sama2 lah kite beringat agar hidup kita sentiasa diberkati olehNya....
k...coretan aku break di sini dulu....next time continue lagi....wassalam.....adios alagapos...

No comments:

Post a Comment