Monday, April 6, 2009

Ku BaHaGia.....

di atas bumi ini ku berpijak
pada jiwa yang tenang di hari ku
xpernah ada duka yg terlintas
ku bahagia

ingin kulukis semua hidup ini
dgn cinta dan cita yg terindah
masa muda yg xpernah kan mendung
kubahagia

dalam hidup ini
harungi semua cerita indahku
saat2 remaja yg terindah
xbisa terulang
ku ingin nikmati segala jalan yg ada dihadapku
kutanamkan cinta tuk kasih ku
agar kubahagia

tu sebenarnye lirik lagu ku bahagia dr melly goeslow.....aku suke lagu tu...bile aku berasa sgt bahagia aku akan dgr lagu tu puas2 smpai gegendang telinge aku ni mengamuk..sbb dengar bende yg berulang...hehe..dalam hidup ni sape la yg xnak bahagia kan..aku yakin sume org inginkan kebahagiaan...nk kan bahagia...sentiasa berase bahagia utk selama-lamanya.....aku pon same..xterkecuali...


camne nk dapat kan bahagia tu....pada aku senang je...buatlah sesuatu yg kita suke selagi ia tidak bertentangan dgn syariat islam dan norma-norma masyarakat....hati kite akan puas bile kite melakukan perkara yg kita suka...kepuasan itu lah nanti yg akan membuat kita berasa sgt bahagia....tenang itu juga bahagia....




jiwa yg resah..gelisah...jiwa kosong....itu tandanya tidak bahagia...carilah kebahagiaan dan ketenangan itu...jika kita merasa kosong dan sepi dlm meniti hidup ini....maka kembalilah kepada yang Maha Pencipta alam ini....renungkanlah dan fikirkanlah segala kejadian di alam ini....sbb tu org yg inginkan ketenangan dia akn pergi ke puncak gunung...pergi ke laut n pantai....melihat air terjun mengalir...suke melihat hujan turun...matahari terbit n terbenam....semua tu kekuasaan Allah...Dia yang mencipta semua yg berada di atas muka bumi ini....percayalah dengan merenung segala kejadian yg berlaku di alam ini akan membuatkan kita lebih tenang..bahagia...dan kita akan memuhasabahkan diri kita....

ape2 pon mohonlah padaNya....Dia akan mendengar doa dan rintihan HambaNya....percayalah jiwa kita akan lebih tenang selepas itu...insyaAllah....












p/s: utk berase tenang aku lebih suke pergi ke pantai n laut utk tgk matahari terbenam n terbit..tgk gelagat manusia...lg satu suke pergi tgk bendang...sawah padi..hijau yg mendamaikan...sbb tu kdg2 suke ikut abah g kebun...sbb kat situ ad sawah padi yg tak berape nk menjadi..jadilah..hehe

3 comments:

  1. salam....heheh
    insaf aku baca entri ko ni. bahagia kunun!!!!!
    tak pa nuha kadang2 benda yang menyedihkan pun akan jadi bahagia malah mungkin akan jadi paling bahagia dalam hidup kita. peryacalah. mungkih benda yang kita rasa paling bahagia akan jadi benda yang menyedihkan dalam hidup kita.best nya ko punya masa nak jalan2 teroka dunia untuk cari kebahagiaan. aku syorkan ko kahwin awal untuk gapai kebahgian ynag abadi kelak. aku doakan moga kebahagian yang ko cari akan lebih bermakna. tapi aku tengok ko ni macam tak pernah sedih jak. heheheh

    ReplyDelete
  2. hehehe...ko xpenah nmpk aku sedih sbb bile nmpk muke ko je aku jd happy..hehe...
    betul la..kdg2 kite rs bahagia..tp kite xtau ape akn jd lepas tu..betol kate ko din...hidup ni terlalu misteri utk dinilai...
    kawen awal???jodoh belum sampai din..cmna aku mo kawen ni...hehe

    ReplyDelete
  3. hahahaa......bahagia ye...aku doa ko bahagia selamanya...amin..

    ReplyDelete