Tuesday, September 8, 2009

H I L A N G

perasaan mudah je terganggu..
ia milik Yang Esa..
ketenangan dan nikmat yg kite miliki..bile2 mase je Dia bole amik...
semalam..tbe2 je aku rs kekuatan aku dah ilang...
aku xleh nk wt keje....malam td pon aku tido awal...
mgkin aku taw ape yg berlaku kat diri aku dan kenape aku jd cmtu..
biarlah aku dan Dia je yg tahu..sesungguhnya Dia Yang Mengetahui segala-galanya..
bende ni akan aku jd kan pengajaran dan tauladan dlm hidup..
supaya ia xberulang kembali....
bile aku xleh wt keje..byk keje aku yg tertangguh..aku ilang arah..risau xtentu pasal...
bile adik aku msj..aku xmampu nk balas...
bile kwn2 aku msj dan tanye pasal plan esok..aku xmampu nk fikir
bile faiz msj dan kol..tbe2 aku jd sedih...
lalu aku amik keputusan untuk kemas buku2 aku atas meja..
dan terus tdo..
apa yg harus aku lakukan lagi melainkan berdoa dan memohon kepadaNya...Ampunilah dosa2ku Ya Allah...sesungguhnya aku hanya hambaMU yg lemah yang sentiasa mendambakan perlindungan dariMu..Kau permudahkanlah segala urusanku di dunia dan akhirat..amin..
aku yang sentiasa bermonolog dgn diri sendiri....

p/s:moge hari ini aku xulang lagi kesilapan yang sama...azan da berkumandang..tbe mase utk aku menunaikan kewajipan kepadaNya..

No comments:

Post a Comment