Monday, August 17, 2009

Ketenangan yang dicari....


assalamualaikum...

setelah cuti sabtu ahad yg lepas aku pon memulakn idop br pade hari ni...isnin..170809

erm...alhamdulilah semuanya berjalan ngn baik...bende yg aku plan nk wat..akhirnye aku wat jugak...

berbanding ngn minggu lepas aku rs sgt stress n tension...byk bende la yg distresskan....my rumate tau kot..hehehe

aku pon pelan2 meneutralkan diri ni..aku perlukan ketenangan dan kedamaian....aku rindu padaNya....lalu aku berusaha utk mendapatkan ketenangan yg hakiki dan abadi..aku tau semua tu adalah milikNya....Dia yg berkuasa atas segala-galanya...

aku bersyukur di atas segala nikmat yg telah Kau berikan kepadaku di atas muka bumi ini.....

tibe mase nya utk aku terus dan terus meneruskan perjuangan yg belum selesai...banyak lagi tugas yg perlu aku lakukan...

tugas kepadaNya...itu yg lebih utama dr segala-galanya...

tugas aku sbg anak....harapan yg telah mak abah sandarkan pade aku...

tugas aku sbg kakak...menjadi tauladan dan contoh kepada adik2...

tugas aku sbg pelajar...fokus pade study..tesis..asgmnt..mempersiapkan diri utk bekalan mase akan dtg...

tugas aku sbg kawan...membantu setakat mane yg aku mampu..dan mungkin aku hanya mampu mendoakan kalian dr jauh....

tugas aku sbg ahli masyarakat....melakukan kerja2 sosial

tugas aku sbg makhluk di bumi...menjaga bumi yg sudah tua...

dan bermacam2 lagi tugas yg perlu aku selesaikan..kerana aku tahu itu adalah tanggungjawab aku..dan yg paling penting tanggungjawab aku kepadaNya...


kalian semua..doakanlah yg terbaik utk aku dan diri kita semua....moge kalian sume sentiasa diredhai oleh Allah..amin...


p/s: pasni nk terus fokus kat ape yg perlu aku fokuskan..gud luck to me..:))

2 comments:

  1. insyaALLAH...segalanya selamat dan berjalan lancar apabila kite lebih fokus...gud luck to u..

    ReplyDelete
  2. thanx nina...gud luck jugak 2 u...

    ReplyDelete